Te ćwiczenia pomogą ci przygotować się na narty!

Na narty wyjeżdżamy zazwyczaj raz w roku, dlatego też to czyni tę dyscyplinę sportu tak niebezpieczną. Organizm, który nie został przygotowany do tak dużego wysiłku, zazwyczaj odmawia nam posłuszeństwa. W najlepszym wypadku kończy się na zakwasach, w najgorszym na kontuzji.

Niestety największą motywację do przygotowania się do jazdy na nartach mamy tuż przed wyjazdem, natomiast trening, który pomoże nam przygotować się na narty, powinniśmy zacząć minimum na kilka tygodni przed wyjazdem, a najlepiej 3 miesiące. Jeżeli jednak czas nam na to nie pozwoli, ćwiczenia te powinniśmy rozpocząć na miesiąc przed tak intensywnym wysiłkiem. Jak więc ćwiczenia pomogą nam przygotować się na narty?

Jednymi z najprostszych, a tym samym najpotrzebniejszych ćwiczeń są przysiady. Pozwalają one na wzmocnienie mięśni czworogłowych uda. Jeżeli dodatkowo chcemy wzmocnić staw skokowy oraz kolanowy powinniśmy wykonywać ruch wielostanowy na niestabilnym podłożu. Odpowiednio wyćwiczony mięsień czworogłowy uda zapewni nam odpowiednią pozycję podczas jazdy na nartach, natomiast wzmocnione stawy skokowe i kolanowe ochrania kostki i kolana przed kontuzjami.

źródło: pixabay.com

Wykroki, w których tylna noga znajduje się w strzemieniu TRX, pomogą nam przygotować ścięgna podkolanowe oraz pośladki, tak aby po intensywnej jeździe na nartach nie były one zbyt mocno odczuwalne. W tym ćwiczeniu ciało powinno znajdować się w linii prostej. Napinamy brzuch i ze wdechem uginamy kolana. Pamiętajcie, aby przednie kolano nie przechodziło poza linię palców. Z wydechem wracamy do pozycji wyjściowej. Chcąc sobie utrudnić sobie ruch, możemy zakończyć ćwiczenie lekkim wyskokiem.

Ćwiczenia nazywane na całym świecie core stability exercise, pozwalają na wzmocnienie gorsetu mięśniowego otaczającego tułów zarówno z przodu, jak i tyłu. Pochylenie sylwetki na nartach jest także sporym obciążeniem dla mięśni naszego gorsetu. Jeżeli mięśnie te będą systematycznie wzmacniane, prawdopobodieństwo wystąpienia kontuzji będzie mniejsze. Jednym z proponowanych ćwiczeń jest podpór na przedramionach na podstawie piłkę gimnastyczną.

Wasz organizm już jest dobrze przygotowany? No to czas wybrać Najlepszy rejon narciarski we Włoszech!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *